Opšti uslovi korišćenja
Korišćenjem internet sajta i kupovinom proizvoda preko on-line prodavnice www.unitech.rs potvrđujete da ste pročitali, razumeli i prihvatili, naše uslove korišćenja i da ste saglasni da ih poštujete u celosti.
U slučaju da vam naša pravila ne odgovaraju ili se sa njima ne slažete u potpunosti molimo vas da ne koristite ove stranice. Web sajt www.unitech.rs je vlasništvo kompanije Unitech d.o.o. i kompanija kao vlasnik sajta zadržava sva prava da u bilo koje vreme ažurira, menja i modifikuje uslove korišćenja.
Sav materijal sa sajta www.unitech.rs ne može biti kopiran i korišćen u bilo koje druge svrhe i na bilo koji način bez prethodne dozvole odgovornog lica kompanije Unitech d.o.o.
Svako neovlašćeno korišćenje materijala sa web sajta www.unitech.rs može prekršiti zakone o autorskim pravima, intelektualnoj svojini, zaštitnim znacima i drugim zakonima.
Ukoliko sajt ne koristite po svim lokalnim, republičkim zakonima Republike Srbije i predstavljate se lažnim imenima ili podacima, Unitech d.o.o. ima sva prava da ukine, privremeno obustavi ili modifikuje vaš nalog ili pristup web sajtu ili delovima web sajta bez prethodne najave.
Sav sadržaj i informacije na web sajtu www.unitech.rs su napravljene samo za informativne potrebe i uglavnom su korišćeni opisi proizvoda od strane proizvođača. Slike proizvoda takođe su date zbog informativne upotrebe. Nijanse boja koje su prikazane na slikama ne moraju da odgovaraju potpuno bojama u stvarnosti i zavise od kalibracije boja vašeg uređaja za pregled ovog sajta.
Hvala na poverenju,
Vaš Unitech
Podaci kompanije
Naziv: UNITECH d.o.o.
Adresa: Mileve Simić 23, 21000 Novi Sad
E-mail: infoweb@unitech.rs
Telefoni: +381 21 6624 883; +381 21 472 1880; +381 21 472 1881
Fax: +381 21 6624 883
PIB: 101580772
Matični broj: 08178453
Šifra delatnosti: 4645 Trgovina na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima
Transakcioni račun: Vojvođanska banka OTP group 325-9500600029713-54
Način poručivanja
Sve naše proizvode možete poručiti putem naše on-line prodavnice na adresi www.unitech.rs, jednostavnim izborom odgovarajućeg proizvoda i njegove količine, a zatim dodavanjem u Korpu. Nakon toga možete nastaviti dalju kupovinu izborom novih proizvoda ili preći na poručivanje i plaćanje. Detaljan opis procesa poručivanja možete pogledati na strani Kako poručiti proizvod.
Način plaćanja
-
Plaćanje pouzećem
Kod plaćanja pouzećem, ukupan iznos porudžbine (vrednost pošiljke + troškove dostave) plaćate kurirskoj službi prilikom preuzimanja pošiljke.
-
Plaćanje preko računa
Svoju porudžbinu možete platiti direktnom uplatom na račun UNITECH d.o.o., uz obavezno navođenje odgovarajućeg poziva na broj koji se generiše prilikom poručivanja. Plaćanje možete izvršiti standardnom uplatnicom u bilo kojoj pošti ili banci, ili putem Interneta ako imate web-banking.
-
Platnim karticama putem web sajta
Obradu plaćanja karticama vrši Banca Intesa A.D. Beograd i, ukoliko izaberete ovaj način plaćanja, bićete automatski preusmereni na sajt Banca Intesa ad Beograd. Na sajtu banke unosite broj svoje kartice i ostale potrebne podatke. Banka proverava vašu karticu i količinu sredstava na Vašem računu, i ako imate uslove za plaćanje, rezerviše sredstva na vašem računu u vrednosti iznosa porudžbine. U slučaju uspešne rezervacije automatski vam prosleđuje elektronsku poštu sa svim detaljima vaše narudžbenice i detaljima transakcije. Nakon završetka plaćanja, sa sajta Banca Intesa ad Beograd automatski se vraćate na sajt unitech.rs i vaša kupovina je uspešno obavljena. Prenos podataka plaćanja od vašeg računara do sajta banke zaštićen je protokolom SSL. Sigurnost podataka prilikom plaćanja garantuje Banca Intesa ad Beograd. Podaci o platnoj kartici kupca ni u jednom trenutku nisu dostupni Unitech d.o.o.
Napomena: Konverzija strane valute
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
Način isporuke
Dostava robe koju ste poručili obavlja se putem kurirske službe u roku od 24 do 48 sati od momenta poručivanja.
Sve narudžbe primljene radnim danom do 12:00 časova, dostavljaju se isti dan kurirskoj službi.
Pod radnim danom se podrazumevaju svi dani od ponedeljka do petka, osim u slučajevima kada je praznik.
Subotom, nedeljom i praznicima roba se ne šalje.
Kurirska služba isporučuje poručenu robu isključivo radnim danima.
Ukoliko kurir vrši isporuku robe koja je oštećena u transportu, ili neće da sačeka da primalac otvori i pregleda paket, primalac ima puno pravo da paket ne preuzme. Nakon toga potrebno je da se odmah (najkasnije sutradan) obratite putem elektronske pošte infoweb@unitech.rs i izložite problem.
U skladu sa članom 31. Zakona trgovac će bez odlaganja obavesti potrošača da isporuka ugovorene robe ili pružanje ugovorene usluge nije moguće.
Kupac će biti kontaktiran korišćenjem kontakt podataka koji su navedeni prilikom registracije.
Cena dostave zavisi od težine paketa i to obračunava kurirska služba. Procenjena vrednost isporuke vidi se na vašem računu prilikom poručivanja.
Za sve porudžbe preko 5.000,00 dinara, troškovi dostave su besplatni osim u slučaju kada porudžbina obuhvata opremu. Tada troškove poštarine plaća kupac.
Kurirska služba isporučuje robu do adrese, tj. ne unosi je u stambeni prostor.
Rok za reklamacije na eventualna oštećenja je 24h od trenutka prijema robe.
Za pošiljke mase preko 100 kg, svaki sledeći 1 kg se naplaćuje dodatno 16,80 RSD sa PDV
Za paletnu dostavu, po jednom paletnom mestu primenjivaće se cena od 3.600,00 RSD sa PDV
Pod paletizovanom ekspresnom pošiljkom podrazumeva se standardna euro paleta, maksimalne težine 500 kg i visine 1,70 m
Potvrat potpisane dokumentacije naplaćuje se dodatno 100,00 RSD sa PDV
Servis i reklamacije
Unitech d.o.o. garantuje za kvalitet svojih proizvoda. Svi proizvodi su originalne robne marke i odgovaraju specifikaciji navedenoj na sajtu i na pojedinačnom proizvodu. Unitech d.o.o. poštuje zakon o zaštiti potrošača i garantuje sledeće rokove:
- 14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta
- 30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam izvrši uslugu ili isporuku robe od dana zaključenja ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija, osim ako nije nešto drugo ugovoreno
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Uputstvo o korišćenju proizvoda isporučuje se kupcu zajedno sa proizvodom.
Reklamacije
Sve reklamacije nastale u slučaju nesaobraznosti kupljene robe regulisane su Zakonom o zaštiti potrošača (Sl.glasnik RS”, br. 88/2021). Potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti (Član 5. Stav 1). Unitech d.o.o. sklapanjem ugovora sa potrošačem prihvata sve obaveze iz tog zakona uz svu profesionalnu pažnju usmerenu ka potrošaču.
Na osnovu člana 49. Zakona prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru.
Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:
- ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
- ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
- ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
- ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Član 50. Zakona propisuje da prodavac odgovara za nesaobraznosti isporučene robe ugovoru ako:
- je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao;
- se pojavila posle prelaska rizika na potrošača i potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača;
- je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i za nepravilnu instalaciju ili montažu robe koja je posledica nedostatka u uputstvu koje je predao potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.
Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač.
Odgovornost prodavca za nesaobraznost robe ugovoru ne sme biti ograničena ili isključena suprotno odredbama ovog zakona.
Prodavac nije vezan javnim obećanjem u pogledu svojstava robe ako:
- nije znao ili nije mogao znati za dato obećanje;
- je pre zaključenja ugovora objavljena ispravka obećanja;
- obećanje nije moglo uticati na odluku potrošača da zaključi ugovor.
Član 51. Zakona propisuje da ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom ili da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe.
Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
- nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte, ni u primerenom roku;
- ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, to jest ako prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
- opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namene;
- otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za prodavca.
Nesrazmerno opterećenje za prodavca u smislu stava 3. tačka 4) ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
- vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
- značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
- da li se nesaobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je potrošač nabavio, opravka ili zamena mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu saglasnost.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
Sve troškove koji su neophodni da bi roba postala saobrazna ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac.
Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava iz stava 1. ovog člana ne utiču na pravo potrošača da zahteva od prodavca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti robe, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
Na osnovu člana 53. Zakona garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.
Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku ili na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o:
- pravima koja potrošač ima na osnovu ovog zakona i o tome da garancija ne isključuje i ne utiče na prava potrošača koja proizlaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru;
- nazivu i adresi davaoca garancije;
- nazivu i adresi prodavca, ako on nije istovremeno i davalac garancije;
- datumu predaje robe potrošaču;
- podatke kojima se identifikuje roba (model, tip, serijski broj i sl.);
- sadržini garancije, uslovima i postupku ostvarivanja prava iz garancije;
- trajanju garantnog roka i prostornom važenju garancije.
Trgovac je dužan da za datu garanciju sačini garantni list iz stava 2. ovog člana, po pravilu u pisanom obliku, na papiru.
Trgovac je dužan da potrošaču preda garantni list iz stava 2. ovog člana ukoliko se roba prodaje sa garancijom.
Garantni list se može izdati i u elektronskom obliku ili na drugom trajnom nosaču zapisa koji je dostupan potrošaču, ukoliko se potrošač saglasi.
Teret dokazivanja da je garantni list predat potrošaču je na trgovcu.
Na punovažnost garancije ne utiče povreda obaveze davaoca garancije iz stava 2. ovog člana, i potrošač može da zahteva da se garancija ispuni u skladu sa datom izjavom.
Garancija ne isključuje i ne utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.
Članom 55. Zakona propisano je da potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz člana 51. i člana 80. ovog zakona, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.
Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava iz člana 53. ovog zakona u roku u kome je predviđena odgovornost prodavca po osnovu nesaobraznosti, a posle isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu garancije.
Trgovac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju.
Prodavac je dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu na adresi Mileve Simić 23, Novi Sad, na broj telefona 021/4721882, pisanim putem na adresu Mileve Simić 23, Novi Sad , elektronskim putem na e-mail infoweb@unitech.rs ili na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.).
Odgovorno lice za prijem reklamacija je Ramona Madjar. Reklamacije se primaju u toku radnog vremena svakog radnog dana od 08-16h.
Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija potrošača. Prilikom obrade podataka o ličnosti potrošača, prodavac postupa u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Prodavac je dužan da potrošaču bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Evidencija o primljenim reklamacijama vodi se u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku i sadrži naročito ime i prezime podnosioca i datum prijema reklamacije, podatke o robi, kratkom opisu nesaobraznosti i zahtevu iz reklamacije, datumu izdavanja potvrde o prijemu reklamacije, odluci o odgovoru potrošaču, datumu dostavljanja te odluke, ugovorenom primerenom roku za rešavanje na koji se saglasio potrošač, načinu i datumu rešavanja reklamacije, kao i informacije o produžavanju roka za rešavanje reklamacije.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca iz stava 9. ovog člana i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača.
Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca iz stava 9. ovog člana.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u propisanom roku, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije, ni razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
Ukoliko prodavac usmeno izjavljenu reklamaciju reši u skladu sa zahtevom potrošača prilikom njenog izjavljivanja, nije dužan da postupi na način predviđen stavom 7. i stavom 9. ovog člana.
Potrošač i trgovac mogu rešiti vansudskim putem potrošačke sporove.
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine bliže uređuje uslove za osnivanje i rad tela, obrazac predloga za pokretanje postupka vansudskog rešavanja spora (u daljem tekstu: predlog)- ovaj obrazac potrošač ima na sajtu Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova u smislu Zakona o zaštiti potrošača obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: telo).
Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine sačinjava listu tela i javno je objavljuje.
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu.
Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Izuzetno, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, rok od 90 dana se može produžiti za najviše još 90 dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava potrošača i trgovca.
Potrošač može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka.
U slučaju potrebe za reklamacijom u vezi sa saobraznosti kupljene robe možete robu doneti ili poslati kurirskom službom o trošku trgovca na adresu Unitech DOO, Mileve Simić 23, Novi Sad.
Kurirske službe sa kojima saradjujemo su:
• Bex express
Kralja Milutina 146 Šabac
069/640640
• City express
Kumodraška 240 Beograd
060/8888400
U slučaju da kupac ne podleže zakonu o potrošačima, rešavanje problema u slučaju nesaobraznosti robe Unitech postupa po internom pravilniku br. 1/2014.
PRAVILNIK O GARANTNOM ROKU TRGOVAČKE ROBE Preuzmite pravilnik br.1/2014
Da bi se izbegli nesporazumi, prilikom isporuke dužnost kupca je da izvrši pregled proizvoda i da ukaže na eventualna mehanička oštećenja (pročitati način isporuke).
Kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Unitech d.o.o. je u obavezi da povraćaj izvrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
Servis
U okviru privrednog društva "Unitech DOO" na adresi Mileve Simić 23, Novi Sad, dostupna je usluga servisa, rezervnih delova, potrošnog materijala za priključne aparate, tehničkog servisa, održavanja i popravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost u ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje ili uvoza robe.
Prava Potrošača Prilikom Kupovine Preko Interneta
Obaveštavamo vas da se prema Zakonu о zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), u daljem tekstu: Zakon, kupovina preko naše prodajne internet stranice www.unitech.rs smatra prodajom na daljinu.
Naša online prodavnica se nalazi na adresi Mileve Simić 23, 21000 Novi Sad.
Sve cene proizvoda navedene na sajtu su cene po kojima kupujete proizvod preko našeg sajta u datom trenutku i u njih je uračunat PDV. Ukupan iznos vaše porudžbine i troškovima dostave, jasno je iskazan u korpi.
Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem (fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti), da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat u državinu, odnosno u državinu lica koga je kupac odredio, a nije prevoznik. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje. Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu. Izjava o odustanku mora biti svojeručno potpisana ukoliko se dostavlja poštom ili faksom.
U skladu sa članom 27. Zakona potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 33. i 34. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na propisanom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu ili izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: izjava o odustanku).
Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana.
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.
Protekom rokova iz člana 28. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.
Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača (u daljem tekstu: Ministar).
Član 28. Zakona propisuje da kod ugovora o pružanju usluga, rok od 14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana zaključenja ugovora između potrošača i trgovca.
Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana za odustanak od ugovora računa se od dana kada roba dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada potrošač jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada prva pošiljka robe dospe u državinu potrošača ili trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.
Ako trgovac ne preda potrošaču obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29. stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, potrošač može odustati od ugovora u roku od 12 meseci od dana isteka roka za odustanak od ugovora.
Ako trgovac nije predao potrošaču obaveštenje iz člana 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 29. stav 1. ovog zakona i člana 30. stav 2. ovog zakona, pa to učini u roku od 12 meseci od dana zaključenja ugovora, rok od 14 dana za odustanak od ugovora počinje da teče od dana kada potrošač dobije obrazac za odustanak.
Rok iz st. 1-7. ovog člana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.
Na osnovu člana 29. Zakona trgovac je dužan da u trenutku zaključenja ugovora, a najkasnije prilikom isporuke robe preda potrošaču u pisanoj formi:
- propisani obrazac za odustanak;
- čitko i razumljivo obaveštenje iz člana 26. st. 1. i 2. ovog zakona na srpskom jeziku;
- primerak potpisanog ugovora.
Trgovac je dužan da pribavi prethodnu saglasnost potrošača ako se isporuka digitalnog sadržaja ne vrši na trajnom nosaču zapisa, kao i potvrdu potrošača da zna da takvom isporukom gubi pravo na odustanak od ugovora.
Trgovac može ispuniti obavezu iz stava 1. ovog člana na trajnom nosaču zapisa, ukoliko je potrošač sa tim saglasan.
Na osnovu člana 12 stav 6. Zakona teret dokazivanja izvršenja obaveze obaveštavanja potrošača o podacima iz st. 1. i 2. ovog člana snosi trgovac.
Na osnovu člana 33. Zakona trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.
Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.
Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.
Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.
Na osnovu člana 34. Zakona Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
Smatraće se da je roba vraćena u roku ako je potrošač poslao robu pre isteka roka od 14 dana iz stava 1. ovog člana.
Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
Potrošač neće biti odgovoran za umanjenu vrednost robe u slučaju kada mu trgovac nije dostavio obaveštenje o pravu na odustanak od ugovora u skladu sa članom 26. stav 1. tačka 4) ovog zakona.
Kada potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je dostavio zahtev u skladu sa članom 29. stav 4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona, dužan je da plati trgovcu iznos koji je srazmeran sa izvršenim uslugama do momenta kada je potrošač obavestio trgovca o ostvarivanju prava na odustanak od ugovora.
Srazmerni iznos koji potrošač treba da plati trgovcu obračunava se na osnovu prodajne cene dogovorene ugovorom, koja ne može biti viša od tržišne vrednosti onoga što je bilo isporučeno.
Potrošač ne snosi troškove za:
-
Pruženu uslugu ili snabdevanje vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni na prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili potpuno ili delimično snabdevanje toplotnom energijom tokom roka za odustanak od ugovora kada:
- Trgovac nije dostavio obaveštenje u skladu sa članom 26. stav 1. tač. 4) i 5) ovog zakona; ili
- Potrošač nije izričito zahtevao da se sa izvršenjem počne u toku roka za odustanak od ugovora u skladu sa članom 29. stav 4. ili članom 30. stav 8. ovog zakona;
-
Isporuku digitalnog sadržaja, u potpunosti ili delimično, koji nije dostavljen na trajnom nosaču zapisa kada:
- Potrošač nije dao prethodnu izričitu saglasnost za početak izvršenja pre isteka roka od 14 dana za odustanak od ugovora;
- Potrošač nije potvrdio da zna da dajući saglasnost gubi pravo na odustanak od ugovora; ili
- Trgovac nije dostavio potvrdu u skladu sa članom 29. stav 2. ili članom 30. stav 3. ovog zakona.
Osim u slučajevima predviđenim ovim članom, potrošač ne snosi posledice zbog ostvarivanja prava na odustanak od ugovora.
Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost.
Prodavac je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je kupac platio po osnovu ugovora uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
Zakon o zaštiti potrošača isključuje pravo kupca da može da odustane od Ugovora i vrati proizvod u određenim situacijama. Imajući u vidu asortiman robe u našoj ponudi, od tih slučajeva želimo da navedemo sledeće:
- Pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena, ukoliko je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti kupca i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
- Isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje trgovac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
- Isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
- Isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
- Isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
- Isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
- Ugovora kojima kupac izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
- Isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti potrošača i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način. Obrazac za odustanak od ugovora o kupovini koji je sklopljen kupovinom na daljinu možete skinuti na našoj internet stranici, ovde: Izjava o odustanku od ugovora. Popunjen obrazac treba poslati na infoweb@unitech.rs.
POLITIKA PRIVATNOSTI
Poštovani korisnici ukoliko se interesujete za zaštitu podataka o ličnosti na našoj internet stranici, ovaj odeljak je pravo mesto za vas!
Podaci o ličnosti su svi podaci koji se neposredno ili posredno odnose ili mogu da se odnose na vas kao fizičko lice. Kao zakonski osnov koji uređuje zaštitu podataka i uslove za obradu vaših podataka primenjujemo Zakon o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 87/2018), u daljem tekstu ,,Zakon"). U nastavku ćete pronaći sve informacije o prirodi i obimu obrade vaših ličnih podataka od strane UNITECH d.o.o. Novi Sad, Mileve Simić 23, MB: 08178453, (u nastavku „Unitech“ ili „mi“ ).
- Na koji način prikupljamo ili dobijamo Vaše lične podatke?
- Koje podatke prikupljamo od Vas?
- Kupovina/porudžbina u Unitech prodavnici/web sajtu
- Kreiranje korisničkog naloga na Unitech sajtu
- Kontaktiranje sa Unitech – razne vrste upita (kontakt e-mailom, telefonom, putem društvenih mreža)
- Marketinške svrhe – prijava za dobijanje obaveštenja o aktuelnoj ponudi i promocijama – Newsletter
- Promotivne radnje, nagradne igre, sponzorstva
- Profilisanje
- Poseta internet stranice
- Korišćenje kolačića (cookies)
- Google analitika
- Društvene mreže
- Video nadzor
- Ko ima pristup Vašim podacima?
- Koliko dugo čuvamo Vaše podatke?
- Da li ste u obavezi da nam dostavite Vaše podatke?
- Koja prava imate kao lice na koje se podaci odnose?
- Stupanje na snagu i izmene Politike prvatnosti
1. Na koji način prikupljamo ili dobijamo Vaše lične podatke?
Prikupljamo Vaše lične podatke kada je to relevantno za potrebe Vas kao potrošača, ili za naše poslovanje (npr. kada kupujete i/ili naručujete proizvode i/ili usluge od nas, kada se registrujete za slanje newsletter-a, kada kontaktirate naš korisnički servis, kada popunjavate ankete za kupce ili nam date povratne informacije o našoj robi i uslugama, itd.).
Informacije uglavnom dobijamo direktno od Vas, kada naručite određene proizvode ili usluge, popunite određeni formular, ili kada prikupimo podatke putem bezbednosnih kamera u maloprodajnim objektima.
Dalje u tekstu ćemo Vam objasniti svrhe obrada podataka, i osnove u Zakonu Vaše lične podatke ćemo koristiti u marketinške svrhe, samo ako na to pristanete.
Sve vaše lične informacije tretiraju se kao poverljive, a Unitech i/ili naši pouzdani partneri ih čuvaju na adekvatan način (za više informacija pogledajte odeljak: Ko ima pristup Vašim podacima?).
2. Koje podatke prikupljamo od Vas
2.a. Kupovina/porudžbina u Unitech prodavnici/web sajtu
Unitech kao trgovac je po samom Zakonu o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) ovlašćen da prikuplja podatke o svojim kupcima. Vaši podaci su nam neophodni za zaključenje ugovora o prodaji na daljinu, kreiranje porudžbine, radi ispunjenja obaveza iz ugovora o prodaji – realizaciji isporuke, naplate, prijema i rešavanja reklamacija.
U procesu kupovine online potrebno je da unesete svoje podatke u predviđena polja (ime, prezime, e-mail, broj telefona, adresu). Podatke prikupljene na ovaj način koristimo isključivo radi izvršenja ugovora o prodaji, što obuhvata upravljanje i praćenje porudžbina i komunikaciju sa Vama.
2.b. Kreiranje korisničkog naloga na Unitech sajtu
Unitech prikuplja i obrađuje Vaše podatke prilikom kreiranja korisničkog naloga na Unitech sajtu. Podaci koje prikupljamo su ime, prezime, e-mail, broj telefona, datum rođenja (ovaj podatak nije obavezan)
2.c. Kontaktiranje sa Unitech – om, različite vrste upita (kontakt e-mailom, telefonom, putem društvenih mreža)
U zavisnosti od načina na koji ste stupili u kontakt sa nama kao i vrste upita, ti podaci mogu obuhvatiti ime, prezime, broj telefona, adresu e-pošte, ostale informacije o vama koje ste razmenili sa nama, a koje su u vezi sa Vašim upitom.
Podatke prikupljene na ovaj način možemo obrađivati u svrhe pružanja odgovora na Vaše upite, za potrebe prikupljanja statističkih podataka i profilisanje, kako bi unapredili naše poslovanje. Za potrebe statistike i profilisanja biće izvršena anonimizacija, tako da nijedan podatak ne može biti doveden u vezi sa konkretnim licem.
Ukoliko niste saglasni da vam se obratimo putem e-maila o tome nas obavestite u pisanoj formi na e-mail adresu infoweb@unitech.rs
2.d. Marketinške svrhe - prijava za dobijanje obaveštenja o aktuelnoj ponudi i promocijama – Newsletter
Na našem sajtu, kao i prilikom registracije, Unitech će Vam ponuditi uslugu slanja obaveštenja o aktuelnim ponudama i promocijama na mail i tom prilikom treba da ostavite adresu e-pošte ako je u pitanju newsletter-a na mail.
Ako ste pristali da primate naša obaveštenja, koristimo vašu e-mail, za slanje informacija o proizvodima, promocijama, nagradnim igrama, novostima i ponudama prodavnica. Ove podatke čuvamo i obrađujemo u svrhu slanja obaveštenja o aktuelnoj ponudi i promocijama.
Uz Vašu saglasnost, beležimo Vaše ponašanje kao korisnika naše internet stranice www.unitech.rs i newslettera. Ocena ponašanja korisnika podrazumeva pre svega podatke o odeljcima na kojima se zadržavate i na linkove, koje tamo koristite. Na taj način kreiramo personalizovane korisničke profile sa Vašim ličnim podacima i/ili sa podatkom o vašoj e-mail adresi kako bismo omogućili kreiranje reklamne ponude od strane Unitech u obliku newslettera, on-site reklame i štampanog materijala, prilagođene vašem ličnom interesovanju i time poboljšamo našu ponudu.
Obaveštavamo vas da u slučaju da za slanje newslettera angažujemo eksterne partnere i iz tog razloga im dostavimo Vaše lične podatke to će biti učinjeno u skladu sa članom 45 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Podaci će se čuvati dokle god ste Vi saglasni.
2.e. Promotivne radnje, nagradne igre, sponzorstva
Za potrebe učestvovanja u nagradnim igrama, sponzorstva ili sprovođenja promotivnih radnji, prikupljamo podatke, u skladu sa pravilima za svaku aktivnost ponaosob. Napominjemo da nam je za prijavu učesnika uglavnom potrebno Vaše ime, prezime, a u zavisnosti od slučaja i datum rođenja, adresa, JMBG ako ste dobitnik nagrade čija vrednost prevazilazi iznos propisan poreskim propisima i ostale informacije koje ste nam dostavili.
Pravni osnov je pristanak s obzirom da se prilikom prijave na konkurs, nagradnu igru i sl. saglašavate sa pravilima koje organizator propiše.
2.f. Profilisanje
U slučajevima kada šaljemo ili prikazujemo obaveštenja ili sadržaj koji su personalizovanog karaktera, možemo koristiti pojedine postupke koji su označeni kao „profilisanje” (odnosno, bilo koji oblik automatizovanog procesa obrade ličnih podataka koji se sastoji iz korišćenja prikupljenih podataka o ličnosti kako bismo procenili određene lične aspekte koji su u vezi sa fizičkim licem, konkretno, da bismo analizirali ili predvideli aspekte koji se tiču ličnih afiniteta konkretnog fizičkog lica, njegovog interesovanja, ekonomskog položaja, ponašanja, lokacije, pouzdanosti ili kretanja).
Na osnovu svoje analize, šaljemo ili prikazujemo obaveštenja i/ili sadržaj koji je skrojen tačno prema vašim interesovanjima/potrebama.
Pravni osnov za gore pomenutu obradu podataka je pristanak.
2.g. Poseta internet stranice
Unitech obrađuje Vaše podatke prilikom posete ove internet stranice i drugih platformi. Tom prilikom se razmenjuju različiti podaci između Vašeg uređaja i našeg servera, pri čemu može da se radi o podacima o ličnosti. Podaci prikupljeni na taj način se, između ostalog, koriste za optimizaciju naše internet stranice ili u svrhu prikazivanja reklama u pretraživaču Vašeg uređaja.
Prilikom posete naše internet stranice, pretraživač koji koristite na Vašem uređaju će automatski i bez Vaše aktivnosti poslati na server naše internet stranice:
- IP adresu uređaja sa kog je poslat upit i koji ima pristup internetu,
- datum i vreme pristupa,
- ime i URL preuzete datoteke,
- internet stranicu/aplikaciju sa koje se pristupa (referrer URL),
- pretraživač koji koristite i, ako je potrebno, operativni sistem računara koji podržava internet, kao i ime vašeg provajdera.
Navedene podatke server privremeno čuva u takozvanoj log datoteci u sledeće svrhe:
- obezbeđivanje uspostavljanja nesmetane veze,
- obezbeđivanje komfornog korišćenja naše internet stranice/aplikacije,
- procena bezbednosti i stabilnosti sistema.
Ukoliko ste u Vašem pretraživaču, u operativnom sistemu ili u drugim podešavanjima Vašeg uređaja prihvatili tzv. geolokaciju, odnosno dali svoj pristanak, ovu funkciju koristimo kako bismo vam ponudili individualne usluge na osnovu Vaše trenutne lokacije (na primer, lokaciju najbliže prodavnice). Podatke o lokaciji obrađujemo isključivo u navedenu svrhu.
Pravni osnov za obradu IP adrese je legitimni interes, koji proizlazi iz gore navede svrhe obrade podataka, budući da je to tehnički uslov za funcionisanje sajta. Ove podatke ne prenosimo trećim licima. Podaci se čuvaju privremeno i to za vreme posete stranici, a zatim se automatski brišu. Nakon što napustite našu internet stranicu, podaci o geolokaciji se brišu.
2.h. Korišćenje kolačića (cookies)
Na našoj internet stranici koristimo takozvane kolačiće. Kolačići su male datoteke koje se čuvaju na Vašem uređaju (laptop, tablet, smartphone itd.) i to prilikom posete naše internet stranice. Kolačići ne nanose štetu vašem uređaju, ne sadrže viruse, trojance ili druge zlonamerne softvere. U kolačićima se čuvaju informacije koje se dobijaju u vezi sa uređajem koji koristite. Međutim, to ne znači da smo upoznati sa Vašim identitetom.
S jedne strane, korišćenje kolačića služi da vam poseta internet stranici bude prijatnija. Na primer, mi koristimo takozvane kolačiće sesije kako bismo prepoznali da ste određene delove naše stranice već posetili ili da ste već prijavljeni na svom korisničkom nalogu. Oni se automatski brišu nakon što napustite našu internet stranicu. Pored toga, koristimo i privremene kolačiće koji se određeno vreme skladište na vašem uređaju. Kada ponovo posetite našu internet stranicu, automatski se prepoznaje da ste već bili na stranici i koja podešavanja ste postavili, tako da ove radnje nećete morati da ponovite.
S druge strane, kolačiće koristimo kako bismo statistički evidentirali korišćenje naše internet stranice, i to u cilju optimizacije ponude i prikaza informacija koje su prilagođene Vašim interesovanjima. Ovi kolačići nam omogućavaju da Vas automatski prepoznamo kada ponovo posetite našu internet stranicu. Ovi kolačići se automatski brišu nakon 5 godina.
Većina pretraživača automatski prihvata kolačiće. Međutim, možete da podesite Vaš pretraživač tako da se na Vašem računaru ne čuvaju kolačići ili da se uvek pojavljuje poruka pre nego što se kreira novi kolačić. Ipak, potpuno onemogućavanje kolačića može da znači da ne možete da koristite sve funkcije naše internet stranice.
2.i. Google analitika
Za potrebe prilagođavanja dizajna i stalnog poboljšavanja naših internet stranica, koristimo takozvani Google Analytics - uslugu za veb analitiku koju pruža Google Inc. ("Google"). U tom kontekstu se kreiraju pseudonimizovani korisnički profili i koriste se kolačići. Kolačići generišu sledeće informacije o vašem korišćenju ove internet stranice:
- tip/verzija pretraživača,
- operativni sistem koji se koristi,
- referrer URL (prethodno posećena stranica),
- hostname računara sa kog se pristupa (IP adresa),
- vreme upita servera
Podaci se koriste za evaluaciju korišćenja naše internet stranice, za sastavljanje izveštaja o aktivnostima na stranici i za pružanje drugih usluga vezanih za korišćenje stranica i korišćenje interneta. Podaci se obrađuju u svrhu istraživanja tržišta i prilagođavanja ovih internet stranica. IP adrese su anonimizovane, tako da nije moguće utvrditi identitet (takozvani IP maskiranje). Ni pod kojim uslovima Vaša IP adresa neće biti povezana sa drugim podacima Google-a
Više informacija o zaštiti podataka u vezi sa Google Analytics potražite na internet stranici Google Analytics.
2.j. Društvene mreže
Podatke na društvenim mrežama velikim delom obrađuje sam operater, i na taj deo Unitech ima ograničen uticaj.
Detaljnije informacije o obradi podataka od strane operatera platforma društvenih mreža i o mogućnostima prigovora možete pronaći u njihovim pravilima o zaštiti podataka:
Podatke prikupljene na društvenim mrežama obrađujemo u svrhu informisanja potrošača o aktuelnim promocijama i ponudama, a u cilju interakcije i unapređenja odnosa sa pratiocima.
Podatke prikupljene na društvenim mrežama na osnovu pristanka- komentare, video snimke, slike, lajkove…objavljuje operater. Unitech ih ne deli sa trećim licima i zadržava pravo brisanja nezakonitih sadržaja, komentara mržnje, eksplicitni sadržaj i podatke koji predstavljaju krivično delo.
Sa operaterom društvene mreže delom postoji odnos u skladu sa čl. 45 Zakona (zajednička odgovornost):
Za metode web praćenja koje operater platforme društvene mreže omogućava, operater i mi smo zajednički odgovorni. Web praćenje (webtracking) može pritom da usledi i nezavisno od toga da li ste na platformu društvene mreže prijavljeni ili registrovani. Kao što smo već napomenuli, nažalost samo ograničeno možemo da utičemo na metode web praćenja operatera, na primer ne možemo da ih isključimo.
Pravni osnov za metode web praćenja je legitiman interes, koji se sastoji u tome da se platforma društvene mreže i konkretna fan stranica (fan-page) optimizuju.
2.k. Video nadzor
Unitech koristi video nadzor za potrebe bezbednosti zaposlenih i imovine, i radi otkrivanja krivičnih dela i drugih spornih situacija. Obaveštenje o video nadzoru se nalazi na ulazu u naš maloprodajni objekat. Čuvamo informacije prikupljene putem u vremenskom periodu koji nam omogućava da pomognemo regulatornim telima i organima za sprovođenje zakona. Pristup podacima imaju samo ovlašćena lica u UNITECH.
3. Ko ima pristup Vašim podacima?
Unutar naše kompanije, pristup podacima, koje ste nam stavili na raspolaganje, imaju samo oni sektori kojima su isti neophodni za ispunjenje ugovornih ili zakonskih obaveza ili u svrhu ispunjenja legitimnih interesa. U okviru ugovornog odnosa, angažujemo i druge pružaoce usluga, koji mogu da dobiju pristup vašim ličnim podacima. Pridržavanje propisa o zaštiti podataka o ličnosti se u ovim slučajevima obezbeđuje ugovorom.
4. Koliko dugo čuvamo Vaše podatke?
Lične podatke čuvamo onoliko koliko je to neophodno za ispunjenje gore navedenih svrha. Pri tome, vodimo računa o zakonskim obavezama čuvanja. Kriterijume za period čuvanja podataka kreiramo u skladu sa svrhom, ali budući da se tehnička roba i oprema za frizerske i kozmetičke salone ne kupuje svakodnevno, smatramo da je period od 5 godina optimalan za postizanje marketinške svrhe, dok se podaci o realizovanim kupovinama I kupcima čuvaju koliko je to predviđeno poreskim propisima I propisima koji regulišu ugovor o prodaji.
5. Da li ste u obavezi da nam dostavite Vaše podatke?
U okviru našeg poslovnog odnosa u obavezi ste da nam dostavite one lične podatke, koji su neophodni za započinjanje, sprovođenje i okončavanje ugovornog odnosa i za ispunjenje obaveza koje su povezane sa tim, kao i za čije prikupljanje imamo zakonsku obavezu ili imamo pravo na osnovu legitimnih interesa. Bez tih podataka, po pravilu nećemo biti u mogućnosti da započnemo poslovni odnos sa vama.
6. Koja prava imate kao lice na koje se podaci odnose?
- da Vam omogucimo pristup Vašim ličnim podacima, da odgovorimo za koje svrhe se koriste podaci koji se tiču Vas, kao i da pristupite takvim ličnim podacima, da znate svrhu obrade, kategorije Vaših ličnih podataka koje čuvamo, treće, strane ili kategorije trećih strana sa kojima se vaši lični podaci dele, period tokom kog zadržavamo podatke.
- da zahtevate ispravku netačnih, pogrešno unetih i/ili zastarelih podataka;
- da zatražite brisanje Vaših ličnih podataka ukoliko se obrada zasniva na Vašem pristanku. Pristanak možete opozvati u svakom trenutku, tako što ćete se odjaviti na način koji smo predvideli (slanjem poruke na određeni broj ili preko određenog linka) kao i slanjem email poruke na mail adresu Unitech: infoweb@unitech.rs. Ukoliko je osnov zakon ili legitimni interes, ne možemo udovoljiti Vašem zahtevu za brisanjem podataka;
- da ograničite obradu Vaših podataka ukoliko smatrate da je obrada nezakonita, ako ste istakli prigovor ili ako smatrate da Unitech-u više nisu potrebni Vaši podaci;
- da podnesete prigovor na način na koji obrađujemo Vaše podatke, čak i u slučajevima kada nije sporno da podatke obrađujemo u skladu sa Zakonom;
- da uputite pritužbu Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa Zakonom.
Za sva pitanja i zahteve u vezi sa obradom podataka o ličnosti možete da kontaktirate naše Lice za zaštitu podataka o ličnosti. Kontakt email: inofweb@unitech.rs.
7. Stupanje na snagu i izmene Politike privatnosti
Ova Politika stupa na snagu dana 21.08.2019. godine.
Politika privatnosti će biti predmet redovnih revizija, a svaku ažuriranu verziju ćemo postaviti na ovu internet stranicu.